روش و بازیابی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که برای حمایت از ترمیم دندان یا دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شوند و به توقف یا جلوگیری از تحلیل استخوان فک کمک می‌کنند. روش کاشت به عنوان شکلی از دندانپزشکی پروتز (جایگزین مصنوعی) طبقه بندی می‌شود، اما همچنین نوعی دندانپزشکی زیبایی محسوب می‌شود.


افرادی که دندان های خود را از دست داده‌اند ممکن است بیش از حد احساس کنند که نمی‌توانند لبخند بزنند یا صحبت کنند. علاوه بر این، بی نظمی‌ها در گاز گرفتن به دلیل از دست دادن دندان می‌تواند تأثیر منفی بر عادات غذایی داشته باشد و منجر به مشکلات سلامت ثانویه مانند سوء تغذیه شود.


ایمپلنت‌های دندانی با جایگزینی ریشه‌های دندان از دست رفته، قدرت و ثبات لازم برای خوردن همه غذاهایی را که دوست دارند، بدون تلاش برای جویدن، به افراد می‌دهد. علاوه بر این، ایمپلنت‌ها به تحریک و حفظ استخوان فک، جلوگیری از تحلیل استخوان و کمک به حمایت از ویژگی‌های صورت کمک می‌کنند.



دلایل از دست دادن دندان


دندان ها معمولا به دلایل زیر از دست می‌روند:



  • پوسیدگی دندان

  • نارسایی کانال ریشه

  • بیماری لثه (پریودنتیت)

  • ضربه به دهان (آسیب دندانی)

  • فرسودگی بیش از حد

  • نقایص مادرزادی


مشاوره درباره ایمپلنت دندان


برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر، باید با دندانپزشک، جراح دهان و/یا پریودنتیست یا پروتز دندان خود مشورت کنید. در طول این ملاقات، متخصص دندانپزشک شما دندان‌ها و لثه‌های شما را به طور کامل معاینه می‌کند و تراکم و کمیت استخوان را ارزیابی می‌کند. این معاینه ممکن است شامل اشعه ایکس و اسکن توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) باشد تا اطمینان حاصل شود که ساختار استخوانی کافی برای قرار دادن ایمپلنت(ها) وجود دارد و دقیقاً در کجا باید قرار داده شود.


بر اساس وضعیت بافت‌های دهان، بهداشت دهان و عادات شخصی و تعهد به پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی، دندانپزشک شما مناسب‌ترین برنامه درمانی را به شما توصیه می‌کند. برخی از بیماران با بافت استخوان یا لثه ناکافی به پیوند استخوان یا بافت نرم و/یا استفاده از ایمپلنت‌های با قطر کم (که به آنها مینی ایمپلنت نیز گفته می‌شود) نیاز دارند.


بسته به وضعیت شما، متخصص دندانپزشکی به شما توصیه می‌کند که کل فرآیند درمان چقدر طول می‌کشد، چه تعداد جلسه لازم است و چه انتظاراتی می‌توانید بعد از هر عمل داشته باشید. در طول مشاوره، گزینه‌های بی‌حسی موضعی (برای بی‌حس کردن نواحی آسیب‌دیده و اطراف آن) و دندان‌پزشکی آرام‌بخش، در صورت لزوم، نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت. هزینه تخمینی ایمپلنت دندان شما نیز در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت. هزینه‌ها می تواند به طور قابل توجهی بر اساس نوع درمانی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد.

منبع خبر :