بانوی حقوقدانی که به پویش «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهانِ پیشرفته» پیوست.

بانوی حقوقدانی که به پویش «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهانِ پیشرفته» پیوست.

«زن توانمند، جامعه مقتدر، جهانِ پیشرفته» نام پویشی است که در اعتراض به طرح پیشنهادی اخراج ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد، راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پویش «زن توانمند، جامعه مقتدر، جهانِ پیشرفته» به همت موسسه صیانت از حقوق زنان راه اندازی شده است. این پویش که در اعتراض به طرح پیشنهادی اخراج ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل متحد برگزار شده است تاکنون بیش از ۴۵۰ سازمان های مردم نهاد به آن پیوسته اند. خانم دکتر ثمنی استادیار دانشگاه الزهرا(ُس) و از اساتید حوزه حقوق زنان نیز به این پویش پیوسته است.

دکتر لیلا ثمنی گفت: سال اولی که حوزه علمیه را شروع کردم؛ خدا به من زهرا جان را داد. در ۱۸ سالگی ازدواج کردم و اولین فرزندم یک سال پس از ازدواجم به دنیا آمد. وی افزود: شرط ازدواجم ادامه تحصیل بود. همسرم همیشه همراه و همفکر من بودند و همیشه هم حمایت کردند.

از کرسی های آموزشی تا مشاوره حقوقی در حوزه زنان و خانوادهوی افزود: در بحث بین المللی با دانشگاه چالیگار هند تدریس مجازی و انگلیسی داشته ام؛ و همچنین به مشاوره‌های حقوقی در حوزه زنان و خانواده پرداخته ام.

پذیرفته شدن برای میز قضاوتخانم دکتر لیلا ثمنی گفت: در دوران تحصیل با شرکت در آزمون معینی سازمان حج به عنوان مبلغ مشغول به فعالیت شدم. تولد ۳۰ سالگی ام را در صحرای عرفات، زائران برای من جشن گرفته بودند؛ و دریافت مدرک دکتری من همزمان با پذیرفته شدن برای میز قضاوت بود.

پذیرفته شدن به عنوان اولین قاضی دادگاه ویژه روحانیت تهرانلیلا ثمنی افزود: به عنوان اولین قاضی خانم دادگاه ویژه روحانیت تهران، پذیرفته شدم. اما به دلیل اینکه بورسیه دانشگاه الزهرا(س)  بودم؛ به دانشگاه الزهرا(س) آمدم.

پذیرفتن مسئولیت دبیرخانه گفتگو‌های فرهنگی زنان ایران و عربلیلا ثمنی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و مشاوره حقوقی در حوزه زنان و خانواده از علاقه به تبادل تجربیات در حوزه زنان و خانواده که پای او را به آنطرف مرز‌ها هم باز کرد. گفت و اینکه مسئولیت دبیرخانه گفتگو‌های فرهنگی زنان ایران و عرب را عهده دار شده است.

مسئول دبیرخانه گفتگو‌های فرهنگی زنان ایران و عرب افزود: از سوریه، لبنان، تونس، اساتیدی هستند که علاقمند هستند. ما با این اساتید کار‌های مشترکی انجام می‌دهیم مثلا اینکه عوارض جنگ بر زنان به چه صورت است؟

وی درباره اهداف دبیرخانه گفتگو‌های فرهنگی زنان ایران و عرب گفت: ما می‌بینیم که فاصله‌ای هست بین قانون ما و فقه اسلامی ما و مبانی اسلامی ما این را می خواهیم ببینیم که هم خودمان چه راهکار‌هایی می توانیم برای آن بیندیشیم و هم اینکه کشور‌های مسلمان دیگر چه کار کرده اند؟ وی افزود: یک سری آمدند و تصمیم گرفتند که قوانین بر مبنای اسلام نباشد و بعد پشیمان شدند.

ظرفیت بالای زنان ایرانی برای کسب موفقیت در عرصه بین المللی زبانزد شده است

مسئول دبیرخانه گفتگو‌های فرهنگی زنان ایران و عرب گفت: ظرفیت بالای زنان ایرانی برای کسب موفقیت در عرصه بین المللی زبانزد شده است.

وی گفت: گروهی از بحرین آمده بودند و می گفتند ما وقتی به ایران می آییم و زنان ایرانی را می بینیم. می رویم و می گوییم باید این کار‌ها را انجام دهیم و برایمان خیلی جالب است که زنان ایرانی این قدر آزادنه و مستقل و توانمند و کوشا هستند.

۲۰ سال پژوهش در حوزه زنان و خانواده؛  اسلام مدافع حقوق زنان استدکتر ثمنی پژوهشگر حوزه زنان و خانواده، نتیجه ۲۰ سال پژوهش در این حوزه را این چنین بیان می کند: در هر عرصه ای وارد می شوید می بینید اسلام مدافع حقوق زنان است. آنچه را که اسلام می گوید اگر به قانون منجر شود. و قانون اصلاح، عمل و اجرا شود. همه زنان دنیا، به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.



آغاز پویش
منبع خبر : iribnews.ir